meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Saturday, June 27, 2009

rumah ku tiada air

masuk ari ni dah 2 hari rumah aku takde air..
ni sume gare2 mereka yg tidak membayar bil air..
bukan sebulan dua malah bertahun2..hah? dasyatkan? bongok..geram aku..
org lain yg tak bayar bil, semua terpaksa tanggung derita..
memandangkan bayaran bil air ni tak dibayar secara terus ke SYABAS tetapi menerusi syarikat pemaju, maka sukar la utk menentukan siapa yang membayar dan siapa yg tidak..
bygkan satu rumah hutangnya mencecah 1k, kalau ade 20 rumah??dh 20,000?!
jadi jalan penyelesaian yg plg mudah ialah memotong bekalan air bagi seluruh apartment yg berhutang..
hutangnye melibatkan jumlah yg sgt besar..
jadi barulah org tahu mengapa SYABAS bertindak sedemikian..
padan la muka pada yg tak membayar..
tp tu lah, yg membayar pula terpaksa menanggung sama..
sudah la tu, bila SYABAS datang hantar air pun bukannya dapat tadah..
org berebut2 nak tadah..
tu pun bukannnye cukup..
huh!bila dah jadi macam ni, kalau tak reti bahasa jugak tak tau la nak cakap macam mane..

1 comment:

tasya kay said...

serius baunya merebak smp s.alam k!!
hahaaa..