meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Saturday, July 18, 2009

FIRST!!!

Hari tu aku ke kuala pilah, ade program yg mane namenye "perkampungan budaya 2009". memang best because it was my first experience..away from family and staying with new environment..meeting new people..bestlah..the first day, smpi2 je terus ade majlis penyerahan anak angkat..my foster mom was a hot mama..haha..first impression? hot n spicy..hehe..tp it turned out to be that she was very kind..beyond expectation..anyway, first day tu je la waktu utk kami ni spend time dgn family angkat..itupun penat sbb baru je sampai..10.30 aku ngan adik angkat dah masuk tido..esoknye pagi2 dah kena bangun..wahaha..dalam sejarah tak pernah aku bangun pagi sendiri..pkul 5 aku dah terjaga..haha..dedikasi tak..pastu mandi, solat, sarapan pastu pegi kraf budaya terachi..ade senam seni tapi aku tak berpeluang sbb aku kena jadi fasi..haha..nak mendidik adik2 la katakan..lepas tu balik rumah tido mcm nak mampus..malam smbung balik dgn reheasal..the third day baru aku dpt join senam seni..pastu busy sediakan brg2 and susun skali..maklumla..jadi SM..huhu..and malam kemuncak tu ade la performance dari bdk2 gamelan, caklempong, zapin, dikir and angklung. smpi skang alunan muzik dari instruments tu melekat dalam otak aku..haha..harap la aku dapat igt sampai bile2.. mase ari ke-3 ni mmg seharian tak balik umah maknanya takde la jumpe family angkat..abah angkat aku pon bising kate tak jumpe 1 hari..sian plak kt abah angkat aku tu..esoknye, tak sabar2 dah nak balik tp hati aku berat jugak la..sbb family angkat kami tu baik2 belaka..sayangnye kami tak dapat nak spend mase lebih lame lagi..mase nak balik tu mule2 aku leh kawal lagi perasaan aku tp bile dah sampai kt mak angkat aku, terus airmate jatuh mencurah2..haha..aku rase aku sorang je yg nangis mcm nak mampus..org len rilek je..mane taknye, aku ni dah la memang kuat nangis..dapat lak mak sikit punye baik..jd la camtu..dah puas nangis, kami gerak la balik UIA..singgah jap kat ulu bendul..main air gedik2 je..pastu makan dan pulang dengan perasaan gembira wlupn penat..ke penat wlupn gembire??mane2la..tp yg lg sedih tu, esoknye bukak skola..kena plak g klas..uish..tak syok langsung..tp takpe,yg penting dan berharga itula namanye pengalaman..(^_^)!!

No comments: