meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Sunday, April 3, 2011

~Aku nak bela binatang-binatang ni!~

Assalamualaikum!


Selamat sejahtera. Hellowww millllo! Buat apa tu wey? Haaa. Meh skodeng blog aku. Skodeng sampai habis cerita nooo. Tak baik buat kerja separuh jalan. Okey malam ni ada soalan yang nak aku tujukan pada siapa-siapa yang lalu-lalang kat blog aku ni. Anda ada binatang peliharaan tak? Jika ada apa yang anda bela? Aku takde binatang peliharaan. Jadi dengan itu aku nak kongsi dengan kau binatang-binatang yang aku naaaaaak sangat bela.JOM!


1. Gajah

*sumber: Google




Dari dulu aku memang berminat nak bela gajah. Sebab aku rasa gajah ni comel. Dah la besar, gemuk pulak tu. Ouh! Comel sangat! Teringat Tony Jaa bole main cakkuncak je dengan gajah.






2. Tokek

*sumber: Google


Binatang ni aku nak bela sebab mahu untung. Haha. Boleh buat duit kan. Kat rumah aku dah ada banyak tapi tu semua tokek murahan. Jual takde nilai. Tapi aku nak bela sebab dia eksotik dan tompok-tompok. *walaupon aku cukup anti dengan kaum-kaum cicak ni.






3. Itik

*sumber: Google


Yang ni pulak aku nak bela sebab aku suka makan telur masin. Emmm. Sapa nak? Bole mintak  kat aku. Free of cassss!






4. Ikan paus

*sumber: Google


Haaa. Ini binatang yang paaaaaling besar yang aku menyimpan hasrat nak bela. Aku nak bela ikan paus sebab dia besaaaar. Boleh main-main kejar-kejar kat dalam laut. Kalau tak pandai berenang masuk je kat dalam perut dia.  Tapi kalau bela ikan paus ni, kolam aku mesti lagi besar dari rumah aku. Hmm.




Banyak lagi binatang yang aku nak bela. Tapi semuanya macam tak logik je. Haha. Binatang-binatang yang kat atas ni pon belum tentu lagi aku dapat bela. Nak bela kucing jalanan pon niat aku telah disangkal sekeras-kerasnya apetah lagi yang besar gedabak cam kat atas tu. Tapi takpelah, berangan je laaaa. Okey, berundur dulu. Assalamualaikum and good night.








p/s: takpelaa. kat rumah ni banyak dah binatang. cicak la yang paling sayang kat aku.






2 comments:

Deeyaudeen Sabri said...

haha.. sengal .. :P

~Saya Buncit~ said...

Udin: haha..hamikkk..kena sengal sebijik..maseh!