Wednesday, April 27, 2011

~ Mana Ikhlas Kau? ~

Assalamualaikum!









Can someone make me smile? I cant remember when was the last time i smiled. I mean a REAL smile. Things have been really....i don't know...bored? and i have become a heartless (bajetla kau) person. All the things i do, i do it half-heartedly. Tak baik kan? Orang kata tak baik buat benda tak ikhlas kan? Kejam la kiranye tu. Tapi nak buat macam mana? Dah aku tak ikhlas. Camne nak bagi ikhlas ni??? Ni bukannye takaful ikhlas.




Bolehkah ikhlas tu dibuat-buat? Bolehkah ikhlas tu dibeli kat pasar?? Atau ikhlas itu datang sendiri?? Aku pun tertanya-tanya jugak. Sebenarnya ikhlas itu lahir bila kita buat sesuatu itu niat kita ditujukan hanya untuk Allah S.W.T. Nah, berapa ramai yang bila melakukan sesuatu niatnya terletak hanya kerana Allah S.W.T? Aku tau aku salah seorang tapi kau yang kat luar sana pon mesti ade jugak yang macam aku kan? (tibe -tibe nak cari gang plak.)




Mudah sebenarnya nak capai keikhlasan tu tapi aku ni je ha yang selalu lupa nikmat-nikmat dan karunia yang telah Dia berikan. Mana ntah pegi sifat bersyukur aku. Jadi, mulai saat ini, aku nak pasang niat, ape benda je yang aku buat, niatnya hanya kerana Allah S.W.T. Mungkin dari situ baru aku boleh capai keikhlasan tahap maksima dan aku bole tersenyum seperti sedia kala. Lalala. 


Okey, entri merepek ni menjadi panjang lebar pulak dek kerana ketidakmampuan untuk aku tersenyum hari ini. Okaylah. Berundur dulu. Assalamualaikum!






p/s: bak kata Nabil, "tingkatkan prestasi, kurangkan konstroversi!". Haha. Ape kaitan aku pun tak tau!




1 comment:

CikSembang said...

waalaikumsalam, ikhlas itu datang dari hati, cuba kita jgn harapkan balasan, sedikit sebanyak ikhlas itu akan dtg..