meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Saturday, April 2, 2011

~Tips berlakon?~

Assalamualaikum! 

Selamat petang kepada kau, kau dan kau yang tengah membaca. Hari ni cuaca baik jadi aku rasa rugi kalau tak menulis. Apa kaitannya aku pon kurang pasti. Hari ni aku godek-godek sikit stats aku and i noticed something interesting. ehceh. Speaking pulak.

*klik la kalau tak nampak

Oh, tips nak berlakon. Memang ada 2, 3 post tentang teater dalam blog aku ni. Tapi takde la pulak aku bagi tips berlakon.  Jadi secara tak langsung aku pon Google la teknik-teknik lakonan tapi aku narrow down la pada teater.  Banyak jah kat internet tapi banyak yang in English. Aku tak paham sepatah pon. Tapi aku jumpe 1 page ni yang memang paling mudah dan simple untuk difahami. Ditulis dalam bahasa Melayu Indonesia. Saja la nak kongsi dengan kamu-kamu semua. Jom klik sini (vigneteoridrama) or kat gambar tuh.






Banyak tips-tips dan teknik-teknik lakonan yang boleh diambil.  Dari yang info yang basic sampailah yang paling mendalam. Okay. Itu saje dari aku untuk kali ni. Pada yang berminat klik je la. Tak rugi pon.


p/s: CMS'ians this might help you guys to improve on your acting skills. Break a leg!









No comments: