Monday, April 11, 2011

~ UBM's Ta'aruf Week ! ~

Assalamualaikum!


Dengar sini semua! Aku ada pengumuman ni! Baru-baru ni aku dah mendaftar kat satu universiti ni. Haaa. Further study la kiranya kan. Hehe. Katne? Korang baca dulu ah! Anyway, baru je masuk petang tadi dah ade keje sekolah nak kena buat. Kalau time kat U dulu aku ni bukan la rajin buat keje sekolah. Haha. I'm the "last-minute" type of student. Lalala. Jom kite tengok keje sekolah apa yang nak kena buat ni?


okay. chekidaut dulu syarat-syarat keje sekolah ni: 

Macam biasa lah. tak kenal maka tak cinta. so, untuk minggu orientasi ini, pihak universiti hanya ingin para siswazah sekalian untuk memperkenalkan diri anda masing-masing. berikut antara butir-butir yang perlu diisi secara mandatori (wajib) :

  1. letakkan banner UBM dalam entry anda.
  2. nama anda dan nama blog anda.
  3. sejak bila mula berblog.
  4. apa pandangan anda mengenai dunia blog darsawarsa kini.
  5. pandangan anda mengenai IPTM (institut pengajian tinggi maya) pertama ini.

Tarikh Tutup bagi penyertaan ini : 13 April 2011 (rabu)


Oh ta'aruf week la ni kiranya. Aku rasa ni first time aku buat keje sekolah on time. haha. jangan buang masa. jom tengok jawapan-jawapan aku.


1. dah letak.

2. nama penuh juliana abu bakar. nama manja nana or jue. nama komersial buncit. it's your choice people. nama blog aku plak panjang "kanvas kehidupan seorang saya buncit". erk. panjang. you better get it right. haha.

3. mula blogging tahun 2007. tapi aku tak aktif sangat time tu. aku aktif hujung tahun 2010. new baby la jugak.

4. Pada pendapatan saya, secara umumnya darsawarsa kini mempunyai blog bukan lagi satu benda baru. Banyak manfaat banyak jugak kesan buruk. Seiring dengan kemajuan teknologi Internet dan komputer, blog kini menjadi antara medium utama untuk menyampai dan mencari maklumat baik dari segi ekonomi, pendidikan, politik dan sebagainya. Tapi secara khususnya blog sekarang ini boleh dikira satu trend. Satu lokasi untuk cari kenalan, menyuarakan pendapat, menyampaikan nasihat (tak kurang jugak makian), berkongsi pengalaman peribadi dan macam-macam lagi. Blog jugak bole digunakan untuk menjana pendapatan. 

*penat aku buat esei. tak copy paste ye cikgu.

5. saya rasa IPTM pertama ni awesome because it's a world without borders. Tanpa batasan. Selain bole dapat kenalan, bole jugak menjana idea yang lebih berkualiti. secara ringkas UBM, tenaga pengajar dan students dia awesome.*tetibe.



okay, dah jawab semua soalan. sekarang giliran kau dan kau pulak jawab. jom la masuk UBM ni. kalau rasa nak register adik like je -->UBM official fanpage<-- ni lepas tu terus buat keje sekolah ni. jangan lupa join -->UBM official ping group<-- kat sini bole jumpe kawan-kawan lain. okey ye. tu je. bye dan Assalamualaikum.



p/s: awesome la UBM ni!!!





13 comments:

♥yaya budak suka embun♥ said...

wah..kreatif nyaa...heheheheh..dah3...jom masuk kls..hihi :p

eton said...

hai.. selamat berkenalan mamber UBM.. jgn lupa pi kelas esok tau.. hehehe

UBM said...

kelas di rumah masing! yeahh! =)

Nizam said...

datang ziarah dari UBM...

QueenImah said...

yess...da jumpa jeng UBM...

UNA budak BAEQ said...

heyhey muncet comel
jom p class sesama(:
*sesi menjejak UBM*

ORIENTASI UBM

fashah84 said...

salam ziarah...nice blog...semoga terus berjaya dlm dunia blog...:-)

Bakri Hussin said...

dah follow dah jom follow balik ok
salam singgah dari UBM jom join Bloglist 1 bulan bersama dunialelakimaskulin.com ok

http://www.dunialelakimaskulin.com/2011/04/bloglist-1-bulan-bersama.html

CikTomyam said...

salam singgah student UBM gak..amek kos apa? wakakkaa...

R.I.E.Z said...

melawat rakan-rakan UBM.
jemput singgah dan follow..:)

http://riez1004.blogspot.com/2011/04/minggu-orientasi-di-ubm-untuk-ijazah.html

LiNdA ZaiN said...

singgah kenal member UBM kat cni..<3

Manja (let it be my sweet name) said...

selamat berkenalan ubm juga

ANA FARHA said...

assalamualaikum.. ana farha student UBM jalan-jalan singgah sini..

baru : saya suka baca blog dia.. dulu..