meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Wednesday, May 4, 2011

~ Kawin Larik Kat Menglembu ! ~

Assalamualaikum!






Tadaaa! Hye! Menglembu. Apakah kaitan menglembu dengan post aku pada hari ni? Jawapannya : TAKDE KAITAN ! Tapi ini satu fakta yang aku baru tau hari ni iaitu Menglembu tu sebenarnya nama sebuah pekan dekat Ipoh, Perak dan tempat tu terkenal dengan kacang tanah jenama 'tangan'. Sungguh aku baru tau. Aku ingat Menglembu tu maksud dia macam sedap gitu. haha. 


Okay. Itu bukan ceritanya. Hari ni aku mahu tanya, kalau kita dah berkenan kat orang tu sungguh-sungguh dan kau rasa inilah dia si dia ENCIK TEPAT, nak buat camne ek? Ini yang terbuku dikepala aku.


1. Terus-terang! - Errr. Fikir sekali. Fikir dua kali. Huhu. Aku penah buat benda ni tapi selalu tak menjadi. Selalu direject dek kerana aku yang memulakan dulu. Wae??? 


2. Merisik / Masuk meminang terus! - Hmm. Yang ini aku tak pernah lagi cuba. Aku tau mesti akan ada suara-suara sumbang yang mengata sebab aku perempuan tapi nak masuk meminang lelaki. Tapi kalau kena cara tak salahkan? 


3. Culik bawak dia larik lepas tu kawin kat Thailand ! - Agak tak praktikal disitu. Tapi usaha tangga kejayaan. Kan? kan?


So, kalau kau suka kat si dia camne? Apa kau nak buat? Ce cite kat aku. Takpe. Aku tido dulu la sambil tu. Blah dulu. Selamat malam! Assalamualaikum!




p/s: adakah si dia milikku? Berdoa je lah pada Allah SWT. Kalau dia jodohku maka Kau dekatkanlah dia padaku. Kalau dia bukan jodohku maka Kau jauhkanlah dia dariku. Amiiin.






4 comments:

SHM said...

lbh baik terus masuk meminang klu rsa dah boleh galas tanggungjawab utk menjadi seorang isteri...:D
berdoa aje pd Allah banyak-banyak...
Dia yg tentukan jodoh kita..

~Saya Buncit~ said...

@SHM: Yeeee. :D mungkin sebab tu masih tak ditemukan jodoh lagi saya ni.hehe.Pasti, time kasih untuk nasihat SHM. :)

Kak Aya said...

Ada jodoh pasti tak kemana....

~Saya Buncit~ said...

@Kak Aya: =.= hehe.amiiiin.