meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Sunday, August 14, 2011

~ Kuih Datuk Lee Chong Wei ! ~

Assalamualaikum!

Yuhuu. Buat ape tuh? Aku? Rilek-rilek, guling-guling sambil dengar lagu raya. Diam tak diam, nak masuk 15 Ramadan dah kan esok. Sekejap je. Pastu tau-tau dah raya. Cepat betul masa berlalu. 

Anyway, tadi dengan jayanya aku menghasilkan kuih yang kedua dan ketiga. Haaaa. Semangat gila lah buat kuih. Sedap ke tak belakang kira. Janji aku buat kuih raya. Hari tu aku dah buat kuih tart gulung. Tadi buat chocolate chip cookies dengan cornflakes madu. Resepi biasa je. Takde lah nak hebat sangat. Janji orang buat kuih, aku pun hadooo. 

Minggu depan ada lagi misi membuat kuih. Nak buat banyak-banyak. Syok sikit. Tapi insyaAllah la kalau jadi la. Hehe. Okaylah, mau kongsi cerita kuih je. Sekarang mau berundur dulu. Tataaaaa!!


sumber: Google

p/s: tahniah kepada Datuk Lee Chong Wei sungguhpun kalah kepada Lin Dan. Anda tetap juara! Proud to be Malaysian! Nanti aku buat kuih raya sempena nama ang sebagai tanda sokongan pada ang walaupun ang tak menang. kalah tak bermakna tewas. eh??






7 comments:

dr.handphone said...

pe kaitan kuih yg ko bt dgn chong wei?

~Saya Buncit~ said...

@dr.handphone:memang takde kaitan. saje je nak tunjuk sokongan kat dia. :)

solomolo said...

walaupon LCW kalah, tetap bangga ngan dia...
cuba lagi di Olimpik 2012 !!!~

fiq. said...

kite baru buat 1 jenis kuih --tart gulung,,hikhik,ingtkan nak buat sarang semut jugak hari tatau le, nampak gaya cm tak dapekk,haahah

~Saya Buncit~ said...

@solomolo: ye! saya pun!

~Saya Buncit~ said...

@fiq. : wah! bukan complicated ke kuih tu?

Abang Jonni said...

camne ah agaknya rupa biskut datuk lee chong wei eh?


huhuhuhu.