Friday, August 5, 2011

~ Rindu Ah ! ~

Assalamualaikum!


Agagaga. Rindu gile kat blog. Lame tak update. Malas dan busy. Ehceh. Tapi memandangkan sekarang ni takde orang and i'm all alone in the office so this is my best chance to write up a new post. jeng jeng jeng!

Oh anyway, sekarang aku sedang bekerja. Kerja kerani kat Maintenance Office @ PICC. It has been 3 weeks since i started working here. Kerja aku, standard la jawab call or complain, taip-menaip, tolong bos apa yang patut lah. So far, the job is fine, the pay is fine too though it is not that much. Takpela. Kata nak cari pengalaman before aku betul-betul dapat pekerjaan yang sesuai.


Sepanjang 3 minggu ni banyak jugak la benda yang aku belajar. The best part is, there are only 5 female workers here and the rest are male. Jadi aku bekerja dikalangan jejaka-jejaka tampan seantero Malaysia. Tapi macam cool gak sebab basically they majored in engineering punye field so aku agak kagum dengan kebolehan dan kemampuan workers kat sini (walaupun seharian aku kat dalam office je).


Ape lagi ek? Oh, and PICC is like super huge that i was lost once while looking for the musolla. Sesat sampai ntah kemana-mana. Dah la takde pass. Pucat gak la muka aku. Nasib baik jumpe jalan keluar. Tapi aku tak sempat lagi nak buat lawatan industri kat PICC ni. Banyak lagi kot tempat yang aku tak tau kat sini. Yela, nama pun admin clerk je. Mestilah kerja aku kat dalam ofis je. 


Takpe, time by time nanti aku discover la tempat-tempat kat sini kan. Okaylah. Aku pon dah tak tau nak merepek ape kat sini. Lain kali aku post lagi okay. Bye. Jangan rindu-rindu aku. Tibeeee.




p/s: takut woo bile time solat jumaat aku sorang je kat office. yang laki pegi solat jumaat , yang perempuan yang lain balik umah. abes aku???  >.<







No comments: