meebo

:: Geng-geng Aku Buncit ::

Thursday, August 7, 2014

~Selamat Hari Raya 2014~

Salam all. 

Cant believe it is 10th Syawal already. Tapi rasanya masih belum terlambat untuk saya ucapkan selamat hari raya. Taqabballallahu minna wa minkum to all. Semoga amalan kite semua diterima Allah dan semoga amalan kite diteruskan bukan semata masa bulan Ramadhan je yek gitu. 

How's your raya? Raya has always been the bestest celebration for me. New clothes, kuih raya, duit raya and visiting family members. A month full of blessings and love.

But this year it was a bit different. Rasanya semua pon terasa jugak kurang meriahnya #raya2014. Kejadian pesawat #MH17 yang terhempas dan juga serangan bertubi2 di Gaza. Kerana mahu berkongsi rasa duka saudara2 kita kat sana tu, untuk aku dan family, sambutan dan persiapan raya tahun ni sederhana tapi masih meriah. 

Cukuplah dengan ape yg ade. Syukur Alhamdulillah. Masih dapat bersalam di pagi raya. Rendang ketupat pon aku dapat rase. Dapat berkunjung rumah sanak saudara. Ramai yang dah pergi. Ramai jugak yang dah lanjut usianya. Huhu. 

Yang pergi, tetap pergi. Tapi kita ni, life goes on. Till it's our turn next. Ape2 pon. Bersyukurrrrr. Hehe. Okaylah. Takde nak cite panjang2 sgt. Aku titipkan sedikit memori lakaran #raya2014

Till then. Anyong! اسلام عليكم.

 P/s: first time update pakai apps ni.ㅋㅋㅋ. #pray4Gaza #pray4MH17


Regards, 
Miss juliana @ saya buncit


No comments: