Friday, September 8, 2017

~ Skincare Class (SCC) Yang Merubah Hidup Ku ~

Assalamualaikum and good morning beautiful people. 

Pagi ni dapat idea dari ESSD Mira. Nak share pengalaman pertama aku attend skincare class (SCC) Mary Kay. Apa dia SCC tu? Kalau tanya definisi versi Ju, sesi merasa produk Mary Kay secara percuma dan di penghujungnya kau akan rasa dilema yang berpanjangan kesan dia. Haha. No lah. Kidding. SCC tu sesi penjagaan wajah dan kelas mekap yang basic dengan menggunakan barang2 Mary Kay. Dari SCC ni kau akan rasa sendiri keberkesanan produk2 Mary Kay. Sesi SCC ni jugak byk sharing ilmu pasal penjagaan wajah the do's and dont's and macam2 lagi. Pendek kata kalau ada mana2 Beauty Consultant offer kat kau, jangan malu2 segan2, accept je. Sebab SCC ni best.

Mengimbau balik sesi berskincare dengan recruiter aku Sales Director Afiqah, memang lawak. Sebab mula2 tu aku sombong sebab dalam kepala otak aku pikir dia ni mesti nak jual produk dia kat aku ni. To be honest memula aku memang laaa tak minat nak beli2. Padahal dalam diam aku dok Google gak kat mana bole beli Mary Kay ni. Unfortunately, rupa2nya nak dapatkan produk Mary Kay ni memang mesti melalui Perunding Kecantikan Mary Kay sahaja. So aku dah mcm, wow! Produk apa ni woi? Eksklusif amat!

Few times gak kot dia ajak tapi last2 terjebak jugak. Kah Kah. Padan muka. So back in March 2016, was actually the first time i fall in love with Mary Kay and still in love now. Mula2 ingat skincare class just simple2 je. Tapi rupanya tak. Dia dah bersoal jawab interview aku segala macam. Sumpah aku cuak beb. Nyampah pon ada. Haha. Mau tak soal aku macam polis. Sbb rasa mcm apa kaitan soalan2 ituuu? Then slowly baru aku nampak kepentingan soalan2 tu semua. Especially tang history product yang aku penah guna sebelum ni. Mmg byk yang aku tak tau. Si Fiqah ni penuh santun dan sabar la explain kat aku and my jaw dropped open. Oooohhhhs and Aahhhs. Berkerut2 dahi gak tapi lama2 baru lah paham kaitan dia. 

Tu baru mukadimah. Bila dia kasi peluang rasa produk Mary Kay, aku dah excited. So organised. Mula dengan satin hands ke skincare ke mekap, takde satu pun yang tak best. Aku dah geram dalam hati. Apesal best sgt Mary Kay ni? Hahaha. Ni bukan reka2 nak kasi Mary Kay laku keras ke ape tau weh. Aku tak keluar statement mcm ni pon produk Mary Kay dah merata dunia femesnya. Aku je yang tak tau masa tu.

Dah selesai semua, si Fiqah ni tanya aku apa feveret item aku suke. Antara item yang meragut hati aku masa tu mask BE F2 dengan lip mask dia. Sebab effect dia immediate. Tp dalam hati pikir mesti mahal barang2 ni. Pedulik apa aku. Kumpul laaa duit. Kat situ dah nampak kesanggupan aku. Sebab memang tercari2 skincare yang proper and tak menipu mcm kat pasaran skang ni. Puuihhh. Konon kasi licin gebu gebas 7 hari la 3 hari la. Blurghhh.

Tu baru part consultation, hujung2 tu dia further explain pasal benefit joining Mary Kay (tidak wujud sebarang paksaan ye) yang mana aku rasa mmg tak sama langsung dengan mana2 bisnes jual2 barang ni (aku tak reti nak guna terms ape sbb Mary Kay bukan MLM ye). Masa tu aku fikir nak pakai sendiri je. Akan tetapiiii, apa yang Mary Kay offer as a start aku rasa untung banyak nak mampus. Haaa. Kau rase aku hyperbole ko punye pasal la coz i did the math. Haha. 

So cerita dia aku tak amik masa yang lama untuk fikir pasal nak join Mary Kay. Maybe sebab aku takde commitment (truth is ada la gila, ingat orang bujang sume kaya ke?) so aku sanggup invest duit yang mana tujuan asal untuk dapatkan kulit yang sihat. But since Mary Kay dah mmg established product, Alhamdulillah ada je yang nak cuba dan beli. Aci la kalau aku cakap aku tak nyesal join Mary Kay. Kalau tak best aku tak promote tau. Tak kuasa weh. Baik dok berehat makan popcorn sambil main candy crush. 

So April 2016 secara officialnya aku bergelar Perunding Kecantikan Bebas Mary Kay and i like the changes grew in me. Period. Jangan bagi kakak taip banyak2. Haaa. Nak tengok rupa aku lepas kena grooming dengan si Fiqah? Haaa. Meh nengok. 



Ni la sesi pertama dengan Sales Director Afiqah.
ni first time aku handle scc sendiri. mangsa pertama is Fathiah.

this was the latest scc, dengan school mate time sekolah menengah. thank you ayu for your positive feedback! berapa kurun ntah tak jumpa. haha. kalau bole dengan anak dia sekali aku nak mekap kan. nasib baik boy. 



well ni transformation aku dari megatron bertukar megan fox (kena quote bro fad for this punchline. kalau ko baca la bang) hahaha. 


and this is me now! cantik ke cantik? berani ko kata tak cantik. aku sumpah jadik mermaid.


 Hi recruiter aka SD Afiqah. Congratulations! Again. Yang ke berapa kali dah. Haha

Terima kasih daun keladilah sapa2 yang sudi baca karangan aku ni. Baik korang baca. Aku nak buat keje ofis langsung tak jadik pasal excited nak cerita. Haha. So again, thank you for reading. Selit iklan sikit, to anyone of you out there yang ada rasa teringin nak cuba produk Mary Kay tapi macam risau tak sesuai dengan kulit, jom kita sembang2 cantik. Consultation is for FREE darlss . Bila lagi nak merasa produk mahal dengan PERCUMA? Fikir2 fikirkannnn.

P/s: tambah sikit. Mary Kay mmg ko bole jumpe online dekat Lazada, 11th Street merata bagai. Tp aku syorkan belilah barang Mary Kay melalui BC Mary Kay dan setelah ko dapat consultation dengan BC, kalau tak, kesan tak macam yang ko nak jangan salah kan Mary Kay. Satisfaction Guarantee for 90 days. Jadi pengguna yang bijak okaysss? Jumpe di post yang akan datang, Labayuuuols.

Mary Kay Independent Beauty Consultant

Juliana | 0113.255.8016




No comments: